CBB mobilprodukter i 2018

Da det ganske enkelt kan være noget af en jungle at finde ud af, hvilke abonnementer og løsninger du kan blive tilbudt hos de forskellige udbydere af mobiltelefoni, er der i nogle tilfælde brug for en opsummerende gennemgang af produkterne hos den enkelte udbyder.

En anden ting er, at abonnementerne hos det enkelte selskab ændrer sig løbende, og det derfor er med at have antennerne ude og slå til i det rette øjeblik, hvor det helt rigtige tilbud byder sig. Derfor laves der her en gennemgang af mobilprodukterne, der udbydes af CBB lige nu i 2018, så du kan finde det hele samlet et sted for denne udvalgte udbyder.

Disse produkter og abonnementer kan du få hos CBB lige nu

Her vil du kunne blive klogere på, hvilke typer af produkter og mobilabonnementer du kan få hos CBB. Desuden vil du også finde ud af, hvad der udbydes, når vi taler CBB mobilt bredbånd. I en kort introduktion kan du, når vi taler mobiltelefoni, hos CBB vælge mellem basisløsningen eller et af selskabets eksisterende abonnementer, der varierer i forhold til, hvor meget data der er inkluderet i hver pakke, og hvor mange timers taletid, du har til rådighed inden for pakkens pris. Uanset hvilken mobilpakke du vælger, har du fri CBB til CBB og kan altså frit ringe op til andre CBB-kunder.

CBB basis mobiltelefoni – taksterne her i 2018

I en oversigt over CBBs mobilprodukter må basisløsningen nævnes som noget af det første. Denne løsning henvender sig til folk med et meget lavt forbrug, der af samme grund ikke ønsker at betale en fast pris per måned for en ydelse, der indeholder flere elementer, end man forbruger.

I basisløsningen betaler du 1:1 for, hvad du forbruger, plus et mindre beløb for at have selve løsningen. Dette mindre beløb står her i 2018 i 19 kr. per måned, og de skal altså betales, uanset om du ellers i en given periode benytter din telefon eller ej. Prisen på en sms ligger, når du vælger denne løsning på 14 øre per enhed. En lang tekstbesked, der fylder det, der svarer til 3 sms-enheder kan altså for eksempel koste hele 42 ører svarende til prisen på 3 sms’er. Surfer du på nettet, betaler du 1 krone per brugt MB data, og taler du i telefon (med en person, der ikke selv har CBB), betaler du 59 ører i minuttet.

Har du et meget lavt forbrug, kan pakken her som sagt være en god løsning, men er det ikke tilfældet, så kan dit forbrug hurtigt løbe op i en høj pris. Personer med et almindeligt til et højt forbrug kan derfor ikke anbefales denne løsning, da den på ingen måde vil være det billigste produkt for disse kundegrupper.

CBB mobilabonnementer med varierende mænger af data og taletidstimer – priser i 2018

Inkluderet i alle de følgende nævnte pakker er fri SMS og MMS og en 4G-hastigheds dataforbindelse i de geografiske områder, hvor det er muligt.

For 79 kroner om måneden får du 4 GB data og 6 timers taletid at gøre godt med per måned. Betaler du 20 kroner mere, sniger abonnementet sig op på 99 kroner, og så får du 4 timers ekstra taletid og 6 GB ekstra data oven i hatten og lander på 10 GB månedligt data og 10 timers månedlig tale. For 119 kroner får du 40 GB data og 10 timers tale, og desuden får du også 5 GB data i EU, altså data, som du frit kan bruge af, når du rejser i Europa, uden at skulle betale ekstra herfor.

Har du brug for endnu mere tale, end hvad de 10 timers tale plus fri CBB til CBB allerede giver dig, kan du vælge pakken til 129 kroner, hvori du får 40 timers tale, 40 GB data og 5 GB data til brug i EU. Se også de forskellige pakker inde på CBBs egen hjemmeside.

CBB mobilt bredbånd – pakker i 5 størrelser

Kender du dit eller din husstands månedlige internetforbrug, er du godt klædt på til at vælge den helt rigtige pakke, når vi taler CBB mobilt bredbånd. Ligger dit forbrug under eller på maksimalt 5 GB per måned, koster det dig her i 2018 59 kroner at have et fast, månedligt bredbåndsabonnement hos CBB, der dækker dit behov.

15 GB kan du få for 119 kroner, 50 GB for 169 kroner, 100 GB for 2019 kroner og 300 GB for 319 kroner i 2018-priser. Til de fire største af disse fem abonnementer er der også den tillægsfeature, at du kommer til at spare 20 kroner på dit abonnement månedligt, hvis du på samme tid har et CBB mobilabonnement. Således kommer priserne på de fire største pakker altså til at hedde henholdsvis 99, 149, 199 og 299 kroner.

Uanset hvilket af disse bredbåndsabonnementer du vælger, får du glæde af CBBs mobile netværk, der som også beskrevet andetsteds i denne artikel er helt i top, når vi taler danske netværk. Når man skal vælge udbyder af enten mobil eller internet, er det ikke altid kun pris, man skal gå efter, og derfor kan du nedenfor læse lidt om, hvem CBB er som virksomhed.

Sådan er CBB som virksomhed

Du kender måske CBB fra reklamerne med de små, sjove, pelsede figurer, der slår rigtig meget på prisen. Prisen er da også en af de faktorer, hvor CBB med rette må kunne siges at levere et rigtig godt produkt. Når man ser en længere årrække tilbage, kan man kontinuerligt se, at CBB har abonnementer til rigtig skarpe priser, i forhold til hvad det ellers er muligt at finde på markedet.

Ud over prisen har virksomheden dog også en masse andet at byde på. På virksomhedens egen hjemmeside lyder det, at CBB har det stærkeste mobile netværk, altså den stærkeste dækning i Danmark. Til 99 procent af alle danskere er det angiveligt muligt for virksomheden at levere hurtigt internet via en 3G-forbindelse, og til hele 85 procent af alle danskere lynhurtigt internet via en 4G-forbindelse. Ser du på et dækningskort for at finde ud af, om der kan tilbydes hurtigt og stabilt internet til netop dig, har du altså rigtig gode chancer hos CBB.

Grunden til dette udbud af internet til så mange eksisterende og potentielle fremtidige kunder er, at CBB benytter sig af Telenors og Telias sammenlagte netværk. Desuden slår CBB på, at de ikke binder folk til sig, og at du altså altid kan skifte over til en anden udbyder, hvis du skulle ønske at gøre det. Ligeledes ved du, når du vælger CBB, hvad du betaler for, og hvor meget tingene koster.

Skjulte gebyrer, som man kan komme ud for at opleve hos andre udbydere af mobiltelefoni – og en lang række virksomheder generelt, i øvrigt – oplever du ikke hos virksomheden CBB. De ved nemlig godt, hvor irriterende sådan noget kan være for dig som kunde, og deres kundepleje er noget, de gør rigtig meget ud af. Det kommer du til at lære mere om lige nedenfor.

Vælger du et CBB mobilabonnement eller CBB mobilt bredbånd, bliver du (måske) endnu en loyal kunde

Virksomheden CBB er vellidt i såvel branchen som hos deres kunder og brugere. Det er faktisk sådan, at CBB ifølge Brancheindeks mobil havde de allermest loyale kunder for hele mobiltelefonibranchen sidste år, altså i 2017.

Det er et helt sikkert kvalitetsstempel, der viser noget om, at CBB er en udbyder, der interesserer sig for hele tiden at levere et godt produkt til deres kunder. Og det er altså rigtig vigtigt, og noget, du kan holde for øje, hvis du overvejer CBB som leverandør af mobilabonnementstjenester eller mobilt bredbånd. Som kunde kan man i hvert fald altid mærke forskel på en virksomhed, der vil en det godt og sætter stor pris på sine kunder, og en virksomhed der tænker mere kortsigtet og egoistisk.

Det er altså sjovere at være kunde et sted, hvor man oprigtigt er værdsat. Den store kundepleje og det høje niveau af kundeservice, CBB udfører, foregår på tværs af platformene Facebook, mail, telefon og chatfunktionen på virksomhedens eget site. Det er altså nemt for dig at få fat på virksomheden, så snart du ønsker at komme i kontakt med dem og via det medie, du måtte foretrække. Hvis du sætter pris på dette, kan det være, at du bliver en af virksomhedens fremtidige loyale kunder.

Virksomhedens historie

CBB blev oprettet tilbage i år 2000 af de to iværksættere Michael Moesgaard og Peer Kølendorf. Faktisk stod bogstaverne C, B og B i starten for ’Club Blah-Blah’, men det er der nok ikke længere særligt mange, der ved eller taler om.

I 2004 solgte de to mænd bag selskabet deres virksomhed til Sonofon for den nette sum af 175 mia. kr. Sonofon er i øvrigt det selskab, der i dag går under navnet Telenor. CBB havde tilbage i 2004 en værdi, der svarede til 4 procent af mobilmarkedet. Denne andel har dog været støt stigende i al den tid, der sidenhen er gået, og i dag har selskabet en pæn del mere end en halv million kunder og er altså en af de helt store spillere på markedet.

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *